قصص و روايات قصص و روايات

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

الرابع من عشق الخادمة والعنيدة الكاتبة صباح عبدالله

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 🤝 الفصل 4 من عشق الخادمة والعنيدة الكاتبة صباح عبدالله
           *❖═══❖◎﷽◎❖═══❖*

في الجامعه تسير نوران وهي تضع سماعات اغاني  في أذنيه بينما تتراقص على  الحان الاغانى وهي تغلق عيناها ولا تنتبه علي هذة السيارة التي تاتي خلفها كم لو كانت صروخ يسير فوق الارض والجميع ياحاول ان يجعل نوران تنتبه علي السيارة ومن حسن حظها كان عاصي بالقرب منها ليركض اليها عاصي ويسحبها من امام السيارة قبل ان تحطم عظام جسدها الرقيقه تفتح نوران عيناها لتجد نفسها تستقر داخل احضان عاصي لتشعر بشعور لا اول مره  في حياتها تشعر بها لقد اشتعلة نيران العشق داخل قلب هذا المراة المتسلطه وهي لا تشعر بذلك كانت نوران تنظر الي عاصي بشغف وتتأمل تفصيل جسد وملامح وجه بينما اغرقها العشق والشغف في بحر من الأحلم عندما تقابلت عيناها عين هذا الراجل التي سيطر علي شغف هذة المراة لتستيقظ نوران من بحر المشاعر التي غرقت بداخله علي اصوات الجميع من حولها بينما حدث ما لم يتوقع احد حدوثه يصفع عاصي نوران علي وجها بقوة وهو يقول بغضب سيطر عليه بسبب تصرفات هذه الصغيره        انت اي غبية مش بتفهمي ولا بتفهمي وعاوزه تموتي ولا اهلك مش علموكي الادب والاحترام ولم تكوني في مكان عام الزفته اللي في ودنك دي  ماتتلبسش

لتنظر اليه نوران لكن كانت وصل شغفه الي حد الجنون لتقترب من عاصي دون انذار ولا خجل تقبله امام الجميع ليصعق عاصي والجميع من هذة الفتاة الواقحه لايغضب عاصي من هذة الفتاة التي تهينوا امام الجميع ليقوم بصفع نوران مره ثانيه لكن كانت هذة المره اقوة بكثير من المره السابقي ونسي عاصي ان ما تقف امامه فتاة رقيقه لا تتحمل العنف لتقع نوران مخشي عليها امام الجميع لاتاتي حنين علي الأصوات العالي لاتري عاصي وهو يصفع نوران لكن لم تري لماذا فعل ذلك لاتذهب بتجاه نوران  وهي تقول بغضب بينما جلست بجوار نوران فوق لارض            انت انسان قليل الادب والاحترام مش عندك ذرة رجوله ازاي تتجرا ياستاذ يامحترام ترفع ايدك علي أنسه وطالبة من اللي انت بدرس لهم انا هرفع عليك شكوه وهقدم فيك بلاغ

يرد قاظم بغيظ وهو ينظر الي نوران وحنين  بستحقار.      وانتي بقا اللي هاترفعي على شكوة وهاتعلمي الأدب وبعدين اي لزمت الخمار ولبسك ده اذا انتي واحده مش عندها شرف اصلا

عاصي بغضب.      قاظم انت اتجننت ازاي تكلام الأنسه بشكل ده

ترد فتاة قائلة.       اسف يادكتور بس الاستاذ قاظم مع حق والبنت دي مش عندها شرف ولازم تنطردة من الجامعة دي اشكلها ماينفعش معهم الاحترام اصلا

حنين بدموع.     حرام عليكم هو انا عملت لكم اي علشان تتهمنوني في شرفي بشكل ده كنتم تعرفوا اي عني اصلا علشان تقول شريفه ولا من غير شرف 

يرد قاظم بسخرية.       لا ياشيخه وافري دموع التمسايح دي ياشاطرها علشان الكل عارف مين انتي ده انتي حتي بتعلمي العالم ازاي يقدو لي'لة سخ"نه

تنظر حنين الي قاضم بدهشه مما قال وهي لا تفهم لماذا يقول عليها هذه الكلمات وهو لا يعرفها من هي ولا احد يعرف عنها شيء فقط يمزقون قلبها الصغير بهذة الكلمات التي لا تليق باخلاقها وشرفها  صفع عاصي قاظم علي جها وهو يقول بصوت عالي

انت اتجننت علي الاخر انت تعرف اي عنها اصلا علشان تتكلم عليها بشكل ده

يرد قاظم بصوت عالي وتسللت دمعه من عيناه على وجه ولم يتخيال ان شقيقه وقتوده فى الحياة سوف يصفعه امام الجميع  بهذا الشكل من اجل فتاة لا يعلم عنها شيء.      

وانت تعرف اي عنها يادكتور علشان ترفع ايدك على وتهني قدام الكل بشكل ده

يشعر عاصي بحجم خطائه يردف قائلا بهدوء وهو يضع يدي علي جبينه.        قاظم انا اسف مش قصدي اللي حصل

يرد قاظم بصوت عالي        تعرف اي عن البنت دى يادكتور علشان ترفع ايدك علي بشكل ده 

عاصي وهو يحاول ان يصلح خطائه.     اهدي ياقاظم انا اسف مش قصدى

لكن كان قاظم الغضب يتحكم به بالكمل يرد بصوت عالي قائلا.      اقولك انا اعرف عنها اي اعرف ان هي بنت ك'لب ماكره واحده وس'خة ماتستهلش حتى كل'ب يبص لها

حنين بغضب.     وانت مين اساساً علشان تتكلم علي بشكل ده واي اللي مخليك متاكد اوي كدا ان  انا زاي مانت بتقول وبعدين مين انتم اساسا علشان تتكلم علي مافيش حد فيكم يعرف عني حاجه علشان تحكموا على بشكل ده

ينظر قاظم الي حنين وهو يقول بفحيح الأفعى

عاوزه تعرفي بجد انا ليه بقولك عليكي كدا ولا انتي تعرفي وبتستعبطي 

عاصي بضيق.      انا عاوز اعرف انت ليه بتتكلم بشكل ده عن الأنسه حنين وانت تعرف عنها أي علشآان تقول عليها كدا

يطلع قاظم الهاتف وهو يقول بغضب.       خد وشوف بنفسك يادكتور وانت هتعرف كل حاجه وهتعرف انها واحدة وسخة ماتستهلش

ياخذ عاصي الهاتف من قاظم وبعد لحظات ينظر إلى حنين وهو يقول بدهشة.      انتي دي معقولة

حنين بستغراب.        مش فاهمه انا فين وفي أي التلفون ده

وتذهب اتجاه عاصي وتأخذ منه التلفون وهي تقول بصدمة بعد أن رأت مافي الهاتف.       دي مش. انا مين دي حسبي الله ونعم الوكيل

في الفلا

اكتشف الجميع موت محمد جد حنين وأتى خالد إلى الفلا وترك اعمالها عندمآ اتصل عليها الخادم واخبرها بما حدث يردف خالد بحزن قائلاً.     خير يادكتور اي سبب الوفاة المفاجأة ده الحاج محمد ماكنش بياعني من حاجه متأخراً

يرد الطبيب باسف قائلًا.     للأسف تعرض لصدمه جامده قلبت عندو بسقطه قلبية وده سبب الوفاة

خالد بحزن.     لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم واتوب اليه ان لله وان اليه راجعون بس اي اللي صدموا

تأتي سلوى من باب الفلا أمام الجميع كما لو كانت في الخارج ولا تعلم شيء تردف قائله وهي تمسك في يديها الهاتف وتصتنع الدهشة       الحق ياخالد شوفت اللي حصل

يرد خالد بحزن وهو يفكر ان سلوى تتحدث عن موت الجد محمد      ايوا ياسلوي عرفت وسبت الشغل وجيت على طول

سلوى بمكر. وهي تعلم أن شقيقه لا يفهم َماتنوي قولها ترد بخبث وهي تصتنع الحزن.      طيب وهتعمل اي دلوقتي ولا نتصارف ازاي مع حنين بعد اللي حصل ده

خالد بحزن.       انا مش عارف والله هتعمل اي حنين لم تعرف موت جدها محمد

سلوى بخبث وهي تنظر الى خالد بذهول مصتنع

انت بتقول ايه ياخالد محمد مات

خالد بدهشة.     امال انتي بتتكلمي عن أي

سلوى بغضب وقد حان وقت كي تكمل ماتنوي فعلها

انا بتكلم عن الزفت حنين وعن اللي عملتوا وعن الفضيحة اللي حصلت

خالد بستغراب ودهشه.        انتي بتخرفي تقولي اي وحنين مالها وفضحية اي اللي حصلت مش فاهم عليكي

سلوى دون مقدمة       خد شوف بنفسك وانت هاتفهم كل حاجه

ياخذ خالد الهاتف وهو ينظر إليه بينما قال بذهول

مش معقولة مستحيل تكون دي حنين مستحيل تكون هي؟؟

اي اللي في التلفون مخلي الكل يستحقار حنين

واي اللي حصل علشان الدكتور مايقولش أن محمد مات مسموم

«إِنَّ اللَّـهَ لا يَظلِمُ النّاسَ شَيئًا وَلـكِنَّ النّاسَ أَنفُسَهُم يَظلِمونَ». «إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَظَلَمُوا لَمْ يَكُنِ اللَّـهُ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَلَا لِيَهْدِيَهُمْ طَرِيقًا

انتبعوني علشان يوصلكم كل جديد

عن الكاتب

الكاتبة صباح عبدالله

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قصص و روايات