قصص و روايات قصص و روايات

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

معشوقه الزين الفصل التاني

الفصل التالت من هنا

               معشوقه الزين الفصل التاني
رمي زين الورق في وشها وقالها..........: انتي ازاي يا هانم تعملي كده 

مسكت ريما الورق وبصت  في واتصدمت ريما...............: انت بتراقبنى يا زين

زين بغضب و ماسك ايديها واشدها بعصبيه  .............؛اما اكلمك ترد علي انتي ازاي تطلبي من جدي فلوس وكمان تخلي يحولك  المبلغ  ده على حسابك هو انتي مش متجوزه راجل

ريما بغضب ..............:طيب يا راجل مش طلبت منك فلوس وانت ما رضيتش تديني 

زين بغضب اكبر.......................: واديك الفلوس وتروح تسهري بها ومشوفش وشك الا الصبح البيت ده محترام وانا مستحيل اني اقبل مراتي تسهر لوش الصبح فاماكن الله اعلم انتم بتعملوا فيها ايه

ريما بغضب................: زين احترم نفسك 

زين بغضب اكبر جعل ريما تخاف منه فهي رغم كل شيء تخشاه لانه في غضبه صعب ..................:وان محترمتش يا هانم هتعملي ايه كلمه واحده هاقولها الفلوس دي ترجع يا ريما ومش عايزك تطلب من جدي حاجه تاني اما تلاقيني مش قادر ان يديك فلوس يبقى راحوا طلبوا منه انتي عارفه اني باعملك كل اللي انت عايزاه و بجيبلك اي حاجه انتي تطلبيها اما حكايه السهر دي انا راجل شرقي ومامسمحش ان امراتي تسهر بره لوش الصبح

ريما................: مش هارجع فلوس يا زين ولا عندك اعمله

زين بغضب...................: طيب يا ريما اللي عندي هاعمله والفلوس هترجع ولو تكلمت انتي كمان هتروحي مع الفلوس عند جدك لان خلاص زهقت من العيشه معك ومش هتحمل اكثر من كده قال 

اخر كلام بغضب وصوت عالي وسابها و طالع من البيت كله 

ريما.................: ماشي يا زين ان ما وريتك ما بقاش انا ريما  السيوفي

لفه زين بالعربيه شويه وكان متعصب وبعد كده راح الشركه في الوقت ده كانت ميرا في البيت ومعها عنوان شركه زين وعايزه تروح له عشان تشوفه وتقول له ان مش هينفع تسيب البيت

وصلت ميرا الشركه ومعها رحمه صاحبتها 

ميرا ................:انا مش عارفه اعمل ايه افرض طلع واحد مش كويس وما رضيش ياجر البيت 

رحمه.....................: ميرا اهدي احنا هنجرب حظنا لو وافق يبقى احسن موافقش امرنا لله هنشوف بيت تاني بس نبقى عملنا اللي علينا

طلعت رحمه واميره فوق عن مكتب زين ووقفت ميرا مع السكرتيره ميرا.................: لو سمحت ممكن اقابل الاستاذ زين

السكرتيره بمياعه وتكبر ...............:ونقول له مين 

ميرا وهي بتبص ليسكرتيره من فوق لتحت..................: هو ما يعرفنيش انا جاي عشان موضوع يخص مشروع الجديد اللي عايز يعمله 

سكرتيره باحتكار لميرا................: مش  هينفع من غير  ميعاد ما ينفعش تخشي لزين باشا هو مش فاضي

في الوقت ده كان زين في المكتبه ومتعصب وكان بيوقع شويه اوراق رفع عينه من على الورق وبص على ازاز المكتب اللي بيطل علي المكان من بره مكتبه انصدم اما شاف ميرا واقفه مع السكرتيره

هي بعيونها اللي احتلت قلبه

وتحولت عيون زين للغضب اما شافش السكرتيره بتزعقلها وتقولها ان هتطلبلها الامن زين بغضب...................: والله لوريك يا بنتي *****رفع سماعه التليفون زين بغضب خمس دقائق وتكوني عندي

سابت السكرتيره ميرا وجريت على مكتب زين تشوفه عايز ايه السكرتيره ................:نعم يا باشا 

زين بغضب انتي ازاي تكلميها كده وكمان عايزه تطلبلها الامن ده انتي ليلتك سوداء

  سكرتيره بخوف ورعب من هيئته ...............:والله يا باشا مش ذنبي هي  عايزه تدخل من غير ميعاد 

زين  ..... و ما قالتلكيس عايزه ايه 

سكرتيره................: بتقول انها عايزاك بخصوص المشروع  واما ما رضتش ادخلها قالتلي ان حضرتك كنت اشتريت بيتهم عشان المشروع الجديد وهي دلوقت مش عارفه تقعد فين في كانت عايزاك تديها مهله او تاجر لها البيت لحد ما تشوف بيت تاني

نظر زين اليها قليلا ثم قال بغموض....................:قوليها ان مش موجود 

طلعت السكرتيره وطلب زين اسر 

دخل المكتب اسر................: نعم يا يا زين باشا

زين بغضب.................: انا مش قلتلك انك تدي لناس اللي طالعه من بيتها حقهم

اسر ............. :ايوه يا زين باشا

زين...........: والسكان العماره اللي بتكلمني عنها ما خدوش فلوس لي

اسر...............: زين الباشا هم سكان مش مالكين وانا اديت للملكين حق البيت 

زين ...........:اممم بس كان  لازم تقولي المهم
في البيت عايشه بنت اسمها ميرا انا عايزه اعرف كل حاجه عنها

اسر.......... .......: امرك يا زين باشا خرج اسر واكمل زين شغل لحد ما تفتح الباب ودخل مره واحده شاب طويل وعيونها عسليه وشعره بني
_____________________________________
اما عند ميرا كانت خارجه من الشركه متعصبه جامد لاني بره قالها زين موجود و سكرتيره قالتلها انه مش موجود 

رحمه .................: ههههه اهدي يا ميرا هتفرقعى 

ميرا .................:بتضحكي يا اختي ده انا لو اطولي كنت موته ايه الغرور اللي فيه ده هو بياخذ بيوت الناس وكمان مش عايز يشوفهم وبعدين انا كنت جايه هاجر منه البيت ما كنتش اخذه   ببلاش ولا حاجه
رحمه...............: طب هنعمل ايه دلوقت

ميرا.................: مش عارفه الاسبوع قرب يخلص ومش عارفه شكلنا كده  هنرجع انا وماما نروح عند جد في الصعيد

رحمه بزعل ................:وتسيييني اخص عليك وانا اللي كنت بعتبرك اختي

احتضنتها ميرا بقوه................: ما تزعليش يا حبيبتي والله انا كمان بعتبرك اختي واكثر بس انت عارفه ولو هو اخذ البيت مش هينفع نقعد هنا
_______________________________________
كمل زين عمله لحد ما  فتح  الباب ودخل منه شاب طويل  وعيونه عسليه وشعر اسمر وفي شبه من زين رفع زين عينه اللي دخل من دون استئذان لينهض مره  واحد من على المكتب بسرعه ويحتضنه وبفرحه زين...................: ليث وحشتني انت رجعت من السفر امتى 

ليث....................: والله لسه جاي وقلت اما اجي اسلم على ابن عمي  وحبيبي

ستووووووب ليث السيوفي ابن عم زين وهو اخو ريما من الاب ريما ما بتحبوش وهو برده ما بيحبش ريما و تصرفاتها وكذا مره ناصحه بس هي
ماتاخدش برايه ابدا

زين...................: جيت في وقتك كنت لسه هاكلمك 

ليث..................: ايه يا برنس هي وحشتك سهراتي بتاع زمان ولا ايه 

وغماز له بشقاوه😉 ثم اكمل......... ولا العيونك اللي بتلمع اه شكله زين باشا وقع في الحب

تنهد زين طويلا ثم قال ................:مش عارف يا ليث  حاولت كثير من اول ما جدي  جبرني ان  اتجوز ريما ان احبها  بس تصرفاتها وطريقتها في العيشه مش مخليانى اقدر احبها ابدا يمكن اللي بين تعود عشرة اما حب مستحيل يكون بيني  وبين ريما حب

ليث .................:امال مين اللي واخذ عقلك

زين.................: شفتها مره وانا رايح الشغل سحرتني بعينيها كاني دخلت في عالم تاني عالم السحر عينيها الزرقاء اللي زي السماء والبحر خذوني العالم بعيد خليتني احس اني عايش من مجرد لقاء واحد اسمها ميرا وهي وهتبقي اميرتي انا. .... انا لوحدي

ثم اكمل هي جاءت شركه من شويه كانت عايزه تتكلم معي في موضوع البيت

ليث..............: بيت ايه زين 

زين..................:فاكر المشروع اللي عمله على ارض هنا هي بيتها على الارض دي لما شفتها مره اول مره كانت عربيتي  هتخبطها واغمي عليها اما فتحت عينيها خدتني لعالم تاني حسستني بالحياه هي ما شفتنيش لانها ما كنتش مركزه ما كانتش مركزه في اللي ساحرته   حتي بعينيها وتاني مره شفتها من زجاج المكتب وهي كانت عايزه تقابلني

ليث بهزار ..............:يا دي الفضيحه اتفضحنا بقى زين السيوفي اللي مدوب نص ستات مصر بقى مراهق و بيبص من بعيد ويسرح و يحب 

ضحكت ليث وزين ثم اكمل ليث
..............:وهتعمل ايه يا زين دلوقت

زين ...............:مش عارف بس اكيد مش هسيبها هي الوحيده اللي خليت قلبى يدق اللي خليت لحياتي معنى هي من دلوقت حلمي من دلوقتي معشوق الزين

كان بيتكلم ومش شايف اللي واقفه وراء الباب وغير عامياها والحقد والشر وناويه على الانتقام بابشع طريقه ياترى هيحصل ايه في اللي جاي لابطالنا



عن الكاتب

مسؤول في المدونه

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قصص و روايات