قصص و روايات قصص و روايات

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

معشوقه الزين الفصل التامن والاخير


معشوقه الزين
 الفصل التامن والاخير
بعدطول انتظر فرح زين وميرا ورحمه وليث نزلت من على السلم و بفستان زفافها  الاسطوري في يد اخواتها اما زين فانسحر من جمالها اول ما انزلت مسك ايدها 

زين...... ايه الجمال ده بحبك 
وبس جايبينها 

ميرا..........بخجل وانا كمان بحبك

ليحملها.زين ويلف بها وسط تصفيق الجميع على سعادتهم ثم ينزلها واخذها يذهب الى المكان المخصص للعروسين

____________
اما عند ليث ورحمه تنزل رحمه وهي ماسكه في يد والدها

ليث......... ايه القمر ده 
رحمه...........بجد يا ليث 

ليث............ بجد يا ملكه قلبي 

رحمه........... امال عينيك كانت هتخرج على البت اللي كانت معديه لي

ليث بسخريه وهو يضرب كف بالاخر ............هاقولك ايه يا حبيبتي بومه ناقص الجناحين وطيري ما فيش لحظه رومانسيه بتعدي معي خالص قدامي يا اختي 

رحمه ............بس ما تزقش

وبدا الفرح في ساحه الرقص كانت ميرا بين احضان زين

وليث كان حتضن رحمه و بيرقصوا على انغام اغاني رومانسيه 

وبعد ذلك تم عقد القران زين وميراوليث ورحمه وعندما انتهى الماذون من عقد القران زين وميرا وقال كلمته الشهيره بارك الله لكما 
احتضنها.زين بقوه وهو يصرخ باعلى صوته بحبككككككككككككك
___________________________

وبعد انتهاء حفل الزفاف صعد كل عروسه الى غرفتهم 
غرفه زين وميرا وقفت ميرا امام المراه بعد ان بدلت ملابسها الى ملابس اخرى من اجل ان يذهبوا الي شهر العسل لتجد من يعانقها من الخلف  وهو يتنفس رائحه شعرها

زين........ القمر الجميل ده ليا لوحدي

ميرا.......... وانت كمان شكلك حلو

زين......... اعتبري دي معكسه

لفه ميرا اليه ووضعت يدها حول رقبته

وقالت ميرا..........وفي ايه اما عاكس
جوزي وحبيبي

زين بحب......... قلب جوزك اللي هيقف علي يدك

ليقترب منها ليقبلها بحب قبله وضع فيها كل حبه وعاشقه لها ليبدا في تقبيل كل  واجهها وهو يسمعها جميع كلمات الغرام ثم ابتعد عنها وضع جبينه على جبينها زين ........بعشقك يا حياتي

ميرا..........وانا كمان بموت فيك.
_____________
ثم ينزل الى الاسفل يودع الجميع لينطلقوا الى شهر العسل ليقضوا اجمل ايام حياتهم
وبعد ساعات كان يصلون الى الفندق حيث سوف يقضي شهر العسل ويذهب كل عروسين الى غرفتهم
في الغرفه ليث ورحمه

ليث وهو يقترب من رحمه............... هتموتي يا سوسو
رحمه وهي تركض منه.............. ليث بطل بقى
ليث وهو يركض خلفها ثم امسكها  ليقع هم الاثنين على السرير
ليث بنظرات حب.....بحبك

رحمه......... وانا بعشقك
ليقترب منها واخذها الى عالم العشاق عالم لا يدخله الا العاشقين فقط
و بعد مده  كان يحتضنها ليث بقوه
رحمه.....ليث
ليث.......امممم
رحمه.........انا
ليث ........انتي ايه 
رحمه........ عايزه ادخل الحمام اخد شاور
ليث بمكر ........ طيب  ما تروحي
رحمه بخجل..... طيب ادخل انت الاول

ليث بوقاحه............ لا هدخل معكي 

رحمه.......قليل الادب

ليث  بسعاده لانها مع من يحب........................ معك انتي بس يا قلبي

ثم ياخذها مره اخرى الى عالم العاشقين🙈🙈🙈🙈
بس بقى و كفايه عليكم كده ونروح للعشاق التنين
____________________________________
اما عند ميرا تجلس في الجناح بعد ان ترك زين وذهب لينهي بعض الاعمال

ميرا بحزن... ........ كده يا  زين كده تسيبني لوحدي

ثم رفعت نظرها لتري صندوق  كبير على السرير لتذهب اليها وتفتحها لتفاجئ بفستان جميل باللون الاحمر ومعه ورقه مكتوب

فيها البسيه واطلع من من الجناح عند لكي مفاجاه 

دخلت ميرا الى الحمام كي تخد شاور ثم  ارتدته الفستان وسرحت شعرها الى الجانب على احد كتفيها ثم وضعت بعد لمسات من المكياج الخفيف فكانت في قمه الجمال ثم خرجت من الجناح

للتبحث عن زين في كل مكان ياتي هو من خلفها زين ..........بعشقك جمالك وبحب ملامحك ثم ما اكمل وهو يمسك شعرها بين يدي....... وبعشق شعرك اللي بيجنني

كانت ميرا سوف تلتفت لها لتنظر اليه ولكنه منعها ثم اخرج شريطه من جيبه ليضعها على عينيها

ميرا .......زين انت بتعمل ايه 

زين  وهو يحملها بين يدين ويخرج بها خارج الفندق ........  هخطفك يا قلبي عندك مانع

ميرا بفرحه وهي تضع يدها حول عنقه وتتمسك به بقوه................ لا ما عنديش اخطف براحتك يا حبيبي
هههههههههه

ثم صعد الى السياره لينطلقوا وبعد مده توقف السياره لينزل منها زين ثم فتح الباب الاخر يحمل ميرا مره اخرى بين يدي

واخذها الى المكان اخر لنزع اشريطه من على عينيها  لتتفاجا بانها في داخل طائره تحلق في السماء 

ميرا بفزع........... يا لهوي زين هنموت
زين ........... يا قلبي ما فيش حاجه هتحصل ميرا........... اهدا ازاي افرد الطياره وقعت ولا البنزين خلاص

زين بضحك وهو يضحك على هذه المجنونه............... يخلص ايه يا حبيبتي انت راكبه ميكروباص اهدي بس وتعال في حضني لحد ما نوصل

وبعد مده كانت الطائره تقف على ارض جزيره في مكان بعيد ينزل منها زين ثم يحمل ميرا بين يديها مره اخرى ويتجه بها الى داخل الجزيره

ميرا بفرح وهي ترى الجزيره من الداخل................ واو يا زين المكان ده

زين وهو يحتضنها من الخلف ويدفن انفه في شعرها الذي عشقته

زين.............ده مكان الخاص اما ابقى فرحان او متضايق باحب ابقى هنا واما كنت مختفي كنت بجهز لك المكان ده عشان يليق بيكى يا  اميره حبي وقلبي

ثم اخذها ليدخلوا الى داخل منزل في الجزيره وهو اقل ما يقال عنه انه منزل خيالي

زين ...........حبيت ابدا حياتي انا وانتي في المكان ده يا رب يكون عجبك
ميرا ...............عجبني بس ده تحفه

زين وهو يحملها بين يديه ويتكلم بوقاحه.............. ولسه هيعجبك اكثر تعال لما اوريكي 

ميرا .............هتاخذني على فين يا  زين
زين وهو يصعد بها الى الاعلى................. هاوريك البيت حته حته وبالتفصيل يا قلبي

ثم دخل بها الى غرفتهم و اغلقها ليعيشوا معان اجمل لحظات حياتهم في حب وسعاده🙈🙈🙈❤

بعد مده كان زين يحتضنها بقوه كانه خائف ان تتركها اوتبتعد عن
زين.......بحبك 

ميرا ............وانا بموت فيك وما اقدرش اعيش من غيرك

زين ...............انا اللي ما اقدرش اعيش من غيرك يا قلبي عشان انتي روحي انتي 

معشوقه زين❤

تمت


عن الكاتب

مسؤول في المدونه

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قصص و روايات